Σελίδες

Παρασκευή, 29 Ιουνίου 2012

διανθές

εγκαταστάθηκε ήδη με επιτυχία η τελευταία έκδοση του Προγράμματος Ανταλλαγών του Δικτύου Ανταλλαγών Θεσσαλονίκης (ΔΙΑΝΘΕΣ) και μπορούν πλέον να ξεκινήσουν οι εγγραφές και οι ανταλλαγές.  Για να γίνει αυτό χρειάζεται μια πρακτική ενημέρωση των μελών, γι αυτό και σας καλούμε σε Γενική Συνέλευση 
την Πέμπτη 05 Ιουλίου 2012, ώρα 19.00
στην "Αίθουσα Νερού" του (νέου) Δημαρχείου Θεσσαλονίκης 
(Λεωφ. Βασ. Γεωργίου 1 - Θεσσαλονίκη,  είναι η ισόγεια αίθουσα στην δεξιά πτέρυγα του νέου δημαρχιακού μεγάρου, δίπλα στο συντριβάνι / τρεχούμενα νερά)
Στην ΓΣ αυτή 
- θα γίνει αναλυτική παρουσίαση του προγράμματος και θα δοθούν οδηγίες για την εγγραφή και την έναρξη των ανταλλαγών
- θα γίνουν on line επιδεικτικές ανταλλαγές για να λυθούν όλες οι βασικές απορίες για την χρήση του
- θα αποφασισθεί το όνομα του εναλλακτικού νομίσματαος του ΔΙΑΝΘΕΣ 
- θα καθορισθούν τα όρια ανταλλαγών καθώς και ότι άλλο απαιτείται για την πρακτική λειτουργία των ανταλλαγών
η Συντονιστική Επιτροπή του ΔΙΑΝΘΕΣ

Δευτέρα, 25 Ιουνίου 2012

ashanti

περί αρχι τεκτόνων

από το μολύβι και το πενάκι
στη φωτοσοπιά και το taxis

μετά από 20 χρόνια προσπάθειας προσαρμογής
από το μολύβι (ως μέσο σχεδίασης), σ΄ένα ογκώδες ηλεκτρονικό ποντίκι
από την ελεύθερη σχεδίαση, στη πληκτρολόγηση εντολών
από την αρχιτεκτονική σύνθεση, στη χρήση εντολών κλωνοποίησης και επανάληψης

καταφεύγουν τελικά στο taxis, ως άλογοι λογιστές, ως διεκπαιρεωτές λογιστικών εργασιών,
που αφορούν σχεδόν αποκλειστικά πλέον το αντικείμενό τους

καταφεύγουν τελικά στην αρχιτεκτονική της φωτοσοπιάς
της τεχνητής ωραιοποίησης (σε βαθμό αλλοίωσης) της πραγματικότητας και των προτάσεών τους,
στη χρήση κοινών διαφημιστικών κλισέ (για να γίνουν έυπεπτα τα έργα τους)
στη χρήση εφέ λογισμικών επεξεργασίας εικόνας (προσπαθώντας να προσδώσουν πνευματική ανάταση)

συντασσόμενοι και ενστερνιζόμενοι ένα συντεχνιακό πλαίσιο αυτοπροστασίας τους,
που τούς απομακραίνει από την ζώσα πραγματικότητα

πολύ μακριά από την βιωματική αρχιτεκτονική
(μιάς κληρονομιάς χιλιετιών, που τα υπολείμματα της  θαυμάζονται μέχρι σήμερα),
που έσβηνε  σταδιακά επί δύο αιώνες, και που σήμερα αναπαράγεται μόνο σε εγχειρίδια

πολύ μακριά απ΄την ανθρώπινη διάσταση

νοιώθω σαν κεκλιμένος γέροντας φορτωμένος μ΄ένα παλτό,
που άν δέν σκουντουφλήσω στο μπετονένιο παρτέρι που με περνά σε ύψος,
ίσως βρεθώ σε μιά παραδείσια τοποθεσία,
όπου τα υπάρχοντα δένδρα αλλάζουν σχήμα, μέγεθος και θέση σε κάθε μου βήμα,
περιμένοντας κι εγώ μια κλήση στο κινητό για κάποια θεϊκή λύση

με αφορμή τους τελευταίους αρχιτεκτονικούς διαγωνισμούς για την θεσσαλονίκη

Κυριακή, 24 Ιουνίου 2012

φτιάχνοντας αυτο κίνητα

smart e-bike το πρώτο ηλεκτρικό ποδήλατο με σύστημα αντίστροφης τάσης που φορτίζει την μπαταρία όταν το ποδήλατο φρενάρει
a new urban movement
ford e-bike . vw bike . m55 bike

Τετάρτη, 20 Ιουνίου 2012

βλέμματα

απομακρυνόμενος απ΄τους ανθρώπους που με το βλέμμα χαμηλά, με μια συστολή ντροπής, ενστερνίστηκαν τον φόβο
παίρνοντας κουράγιο απ΄τους ανθρώπους που κοιτώντας με στα μάτια, μου ΄δωσαν ένα ψήγμα από όραμα, ακόμα κι απ΄τον λυγμό που διαφάνηκε κάποια στιγμή στο βλέμμα τους,
ένας πρόσκαιρος λυγμός απόγνωσης,
απ΄τους ανθρώπους που μετουσιώνουν καθημερινά το όραμα, ως δημι-ουργοί, μέσα σ΄ένα τοξικό (παρά φύση) περιβάλλον
απ΄τους ανθρώπους που ιχνηλατούν το <κοινό> όραμα, ένα κατά φύση περιβάλλον

πύρρειος νίκη

Το 279 π.Χ., ο βασιλιάς Πύρρος κέρδισε τους Ρωμαίους στο Άσκλον, τη σημερινή Φότζα της Ιταλίας.
Κάτι όμως οι σοβαρότατες απώλειες, κάτι ότι δεν τού ΄χε μείνει κανείς στην πατρίδα για να τον καλέσει στη μάχη,
ο ίδιος δεν είχε διάθεση να το πανηγυρίσει.
Γράφει ο Πλούταρχος πως, όταν ένας στρατιώτης τον πλησίασε για να τον συγχαρεί,
ο Πύρρος του απάντησε: «Μια ακόμα νίκη επί των Ρωμαίων και θα χαθούμε εντελώς»
του δ. παπαδάτου-αναγνωστόπουλου

όλα είναι μπροστά!
του νίκου ζούδιαρη

Δευτέρα, 18 Ιουνίου 2012

τα πάντα ρει

λίγο πρίν το τέλος της < τηλεόρασης >
κουτί vs δίκτυο
γυάλινη πληροφορία vs ανταλλαγή πληροφορίας
μονολιθική διάχυση vs διαδραστικότητα
φόβος vs όραμα (χούκλη, ελευθεροτυπία)
συντήρηση vs πρόοδος

χάρτης συντήρησης/προόδου = χάρτης χρήσης διαδικτύου

υπουργείο εσωτερικών
παρατηρητήριο για την ψηφιακή ελλάδα










ψήφος ανά ηλικία = χρήση διαδικτύου ανά ηλικία
πως ψήφισαν                                              
 18-34 ο σύριζα 33%, η νδ το 20% , 35-54  ο σύριζα 34%, η νδ το 24% , 55 και άνω  ο σύριζα  20%, η νδ το 39%
χρήση διαδικτύου
18-24 94% , 25-34 83%, 35-44 71%, 45-54 53%, 55-70 24%

το 99% του κόσμου, ζητάει μια θέση στον ήλιο...

περικλής κοροβέσης
Θα δει, σύντομα και ξεκάθαρα, ο καθένας που τους ψήφισε, ότι δεν είναι μόνο αυτές οι γυαλισμένες φάτσες τους που βγαίνουν στην τηλεόραση, αλλά είναι και τα χέρια τους που είναι βουτηγμένα στο αίμα, αφού έχουν σκοτώσει, τουλάχιστον 2μιση χιλιάδες ανθρώπους, σαν παραγωγή αυτοκτονιών, για να μην αναφέρουμε τους άστεγους, τους εξαθλιωμένους, κλπ.
Σε λίγο καιρό, εκτός του ότι θα χειροτερεύσουν ραγδαία τα πράγματα, θα αποσαφηνιστεί αναγκαστικά και το τι κακό έκαναν όλα αυτά τα χρόνια, και θα δημιουργηθεί αναπόφευκτα μία λαϊκή οργή.
Και αυτή η λαϊκή οργή, θα πρέπει να εκφραστεί πολιτικά, με έναν Σύριζα που θα πρέπει να ωριμάσει αναλόγως των εξελίξεων, για να μπορέσει να διοχετεύσει αυτή τη λαϊκή οργή, σε μία πολιτική πρόταση άμεσης εξόδου από την κρίση. Kι αυτό θα συντελεστεί, σε 3 με 8 μήνες.
Μια ευκαιρία, για μια πολιτική λύση, η οποία θα έχει σαν γνώμονα, όχι τα ψευτοδιλλήμματα ευρώ, δραχμή, ευρωζώνη, και ξε-ευρωζώνη, αλλά το πώς θα υποστηριχθεί η πρόοδος και η ανάπτυξη του ελληνικού λαού.
Και το ζήτημα, τότε, θα είναι στις επόμενες εκλογές, να καταφέρουμε να στηρίξουμε και να διαμορφώσουμε μία Αριστερά, που θα έχει σαν γνώμονα τους πολλούς, εναντίον των πολύ λίγων.  Δηλαδή, το Occupy Athens...  Γιατί, πώς λέει το σύνθημα του κινήματος Occupy Wall Street "είμαστε το 99% του κόσμου ενάντια στο 1% των άπληστων καπιταλιστών"; Ε, αυτό ισχύει, και για κάθε χώρα!
Άσχετα, σε τι… Θεό πιστεύει ο καθένας, λοιπόν, το 99% του κόσμου, ζητάει μια θέση στον ήλιο... 

η νύχτα του ευρωπαϊκού πνεύματος

στέφανος ροζάνης
Το δράμα το οποίο ζούμε, αυτή τη στιγμή, είναι ένα δράμα κατάρρευσης του Ευρωπαϊκού πνεύματος των λαών και της διαφωτιστικής γενικής θέλησης όπως την διακύρηξε ο Ζαν Ζακ Ρουσσώ, και οι υπόλοιποι Ευρωπαίοι διαφωτιστές.
Τα Ευρωπαϊκά έθνη, γνωρίζονται πια μεταξύ τους, ως οφειλέτες και δανειστές, ως πελάτες και εργοδότες, ξεχνώντας πλήρως ,ότι η παράδοση αυτής ηπείρου, υπήρξε πάντα, το πνεύμα του λαού και η συμπληρωματικότητα ανάμεσα στις κουλτούρες μεταξύ των εθνών.
Οι καινούργιοι ηγεμόνες:,  θέλουν, δημοκρατίες χωρίς λαούς, θέλουν, έθνη χωρίς εθνότητες.
Το πρόβλημα, βρίσκεται στο πεδίο των αξιών, οι οποίες καταρρακώθηκαν μέσα στην Ευρώπη, οι οποίες αφανίστηκαν, άρα, ο οποιοσδήποτε άλλος τρόπος, δεν είναι τίποτε άλλο, παρά ένας χαλκευμένος, τεχνοκρατικός, τεχνικός ή οικονομικός πα-ρα-λο-γι-σμός!
Αυτές οι αξίες, είναι καταγεγραμμένες μέσα στην Ευρωπαϊκή Ιστορία:
Πρώτον είναι η αξιοπρέπεια του πολίτη, του citoyen όπως λέγανε οι Γάλλοι.
Δεύτερον, είναι η επαναφορά του πνεύματος του λαού, αυτού που ο Γερμανικός ιδεαλισμός ονόμασε volksgeist.
Και τρίτον, είναι η επαναφορά των πολιτευμάτων, όχι σε μια κενή δημοκρατία, αλλά σε μια δημοκρατία με πολίτες ενεργούς.
Εάν δεν συμβούν αυτά, πιστεύω, ότι  θα έχουμε αυτό που ο Νίτσε ονόμαζε "Νύχτα, που γίνεται όλο και περισσότερο νύχτα», με ότι αυτό, μπορεί να σημαίνει.

Κυριακή, 17 Ιουνίου 2012

Πέμπτη, 14 Ιουνίου 2012

συλλογική παράνοια και ελληνική κοινωνία

 στέλιος στυλιανίδης

Η παρανοειδής σκέψη δεν είναι αυτή καθαυτή παθολογική.
Η παρανοειδής-σχιζοειδής θέση είναι ένας βασικός τρόπος οργάνωσης της εμπειρίας που παραμένει σταθερός στον ανθρώπινο ψυχισμό, καθ’ όλη τη διάρκεια του κύκλου ζωής.
Με τον τρόπο αυτό, οι επικίνδυνες και δυσάρεστες σκέψεις και συναισθήματα, διαχωρίζονται, προβάλλονται προς τα έξω και αποδίδονται στους άλλους.

(ανιχνεύοντας την συλλογική διάνοια

στη χειρότερη περίπτωση προτιμώ ένα καινούργιο βιαστή, σιχάθηκα τους παλιούς, μου προκαλούν συνεχείς τάσεις εμετού,
θέλω τουλάχιστον ως βιαζόμενος να ξανανιώσω την ηδονή της πρώτης φοράς, σε κάθε άλλη περίπτωση όλα θα΄ναι καλύτερα)

Τετάρτη, 6 Ιουνίου 2012

γουστάρεις;

μπουτάρη για πρωθυπουργό

μπουτάρης, ο πρώτος δήμαρχος που δεν αντελήφθη τον δήμο ως γεωγραφικό όριο
αλλά ως σύνολο ενεργών δημοτών, ανοίγοντας το δημαρχείο στους πολίτες,
με καθημερινές ολοήμερες συνελεύσεις,
κρατώντας για τον εαυτό του μόνο γνωμοδοτικό και διαχειριστικό ρόλο
επαφίοντας την έννοια της απόφασης στους ίδιους τους δημότες,
ο πρώτος που δημιουργώντας τοπική εναλλακτική (άτοκη μη χρηματιστηριακή) μονάδα
έφερε την άνοιξη στις δημιου-ργικές δυνάμεις της πόλης,
αλλάζοντας όχι μόνο το τοπίο της πόλης, αλλά και τις ζωές μας,
ο πρώτος που θεώρησε το νερό και την ενέργεια ως δημόσια αγαθά,
ο πρώτος που δημιούργησε δημοτική βιομηχανία ηλεκτρικών ποδηλάτων
που προσφέρονται δωρεάν στους (μέτοχους) δημότες
(έχοντας κοινά πολλαπλάσια κέρδη από την απόλυτη εξοικονόμηση καυσίμων),
ο πρώτος που φώτισε την παραλία απ΄το κύμα του Θερμαϊκού,
ο πρώτος που απέδωσε τα στρατόπεδα της πόλης, στους κατοίκους της,
μεταλλάσσοντας τα σε χώρους ανα-ψυχής, υποδείγματα αστικών καλλιεργειών,
σ΄ένα είδος κοινωνικού/ερευνητικού/ δημιουργικού πανεπιστημίου,
ο πρώτος δήμα-ρχος, αυτός που έκανε την αρχή....

Τρίτη, 5 Ιουνίου 2012

άγιος μανώλης

Γλέζος για ευρώ/δραχμή
Το πρόβλημα δεν είναι η δραχμή ή το ευρώ,
το νόμισμα δεν έχει πατρίδα, αλλά ιδιοκτήτες,
που προσπαθούν να αξιοποιήσουν το σύστημα.
 Όσο και να τρομοκρατούν το λαό με το δίλημμα δραχμή ή ευρώ,
όλοι γνωρίζουν ότι το χρήμα εφευρέθηκε για να εξυπηρετεί την ανταλλαγή αξιών
και όχι για να δημιουργεί αξίες

Σάββατο, 2 Ιουνίου 2012

η ώρα των ανθρώπων

η φαντασία στην εξουσία
αν - για να αντιμετωπίσουν την κατάσταση- θα πρέπει να επιστρατεύσουν όλη τη φαντασία που διαθέτουν, τότε μετά το όραμα του 68 θα ξαναζήσουμε την αλλαγή του 81. αναθέτοντας τη ζωή μας  στην επιστρατευμένη φαντασία των καινούργιων σωτήρων αντι - προσώπων. 
η φαντασία είναι φλεγόμενος εγκέφαλος και η <δουλειά> των σωτήρων είναι να στη σβήνουν. 
ο σύριζα ή θα αποδειχθεί μια συνήθης εξωσωματική (εξω κοινωνική) εμπειρία (βλέπε/άκου το γκαβοσύνθημα <ήρθε η ώρα της αριστεράς>), 
ή θα απεκδυθεί την επαύριο το σαρκίο του, δια-σπείροντάς το προς κάθε κατεύθυνση (αριστερά δεξιά πάνω κάτω...), πρός τον καθένα μας, αλληλο-επενδύοντας στη φαντασία του καθένα μας, ιχνηλατώντας την κοινωνική φαντασία (εκείι που κανένας δεν φτάνει μόνος), 
προς μία (έστω και) μεταβατική δημοκρατία, όπου η όποια <βουλή> θα έχει γνωμοδοτικό-διαχειριστικό χαρακτήρα και η έννοια της απόφασης θα επαφίεται στην φαντασία-συμμετοχή των όλων, 
περνώντας απο την εποχή που ψάχνουμε επαιτώντας δημιουργό (άρα και σωτήρα), 
στην εποχή των δημιουργών, των εργατών της δημόσιας σφαίρας 
..........................ήρθε η ώρα των ανθρώπων.