Σελίδες

Τετάρτη 3 Αυγούστου 2011

του σχέδιο νόμου (εκ μεταφοράς)

διαβούλευση


πρός μία έννοια αέναου (διαρκούς) δημοψηφίσματος



κάθε πολίτης οποιαδήποτε στιγμή μπορεί να δημιουργήσει ένα θέμα δημοψηφίσματος,

είτε μέσω δημόσιας υπηρεσίας, είτε μέσω τοπικής συνέλευσης,
είτε μέσω οριζόντιου διαδικτύου
(που παράγεται τεχνολογικά μέσα απ΄το σύνολο τών πολιτών, ώς δημόσιο αγαθό),

το θέμα ταξινομείται εννοιολογικά, ανοίγει χρονολογικά και παραμένει ανοιχτό
σε διαρκή (χωρίς καταληκτική ημερομηνία) διαβούλευση και ψηφοφορία,
καταληκτική ημερομηνία μπορεί να προτείνεται μέσα απο το θέμα
αλλά ισχύει όταν εγκρίνεται απο το 5% του εκλογικού σώματος
(διαβαθμισμένη δυναμική δημοσιοποίησης)

το δημοψήφισμα αποκτά δεσμευτικό χαρακτήρα όταν η συμμετοχή ξεπερνά το 50% του εκλογικού σώματος,
αλλά παραμένει ανοιχτό και για όσους δέν έχουν μετάσχει, και γιά όσους αλλάζουν επιλογή,
οπότε ως δέσμευση μπορεί να μεταβάλλεται (με διαφορά ποσοστών άνω του 5%)
και να εξελίσσεται (μέσα στόν χρόνο)

η δυναμική τών δημοψηφισμάτων, ξεκινώντας απ΄την έννοια της εγγύτητας (τοπικού χαρακτήρα),
μπορεί να φτάνει στην έννοια της αυτορύθμισης του όλου,
όπου σε μιά γενικευμένη μορφή, οι όλοι συμμετέχουν και αποφασίζουν γιά ότι τους αφορά (γιά όλα),
οπότε κάθε πολίτης μπορεί να εκλέγεται γιά δημόσια θέση (έργο)
μόνο σάν διαχειριστής της απόφασης τών όλων, ή σάν γνωμοδότης

η έννοια της μυστικής ψηφοφορίας είναι εντελώς ασύμβατη στό πλαίσιο μιάς απόλυτης διαφάνειας

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου